TG Micro

TeamGym Micro A+B 2.-3. klasse (årgang 2009-2012)

Hvis du har lyst til at blive rigtig dygtig til springgymnastik er dette holdet for dig.

Vi skal bl.a lære at lave rondat-flik flak og strakt salto m. skrue – det bliver sejt – så kom og vær med!

Drengene træner på alsidige springopstillinger. Målet på springbanerne er at lære flik-flak, baglæns salto, strakt m. skrue, kraftspring-salto. I trampolin er målet, at kunne lave overslag, strakt salto m. skrue, dobbelt salto. Drengene skal også lære rytmiske sekvenser, en rytmisk serie til musik og momenter som tudse, vandret og katete.
Gymnaster på dette hold deltager i Regionsmesterskaberne og Danmarksserien/talentmesterskaberne i TeamGym samt i gymnastikopvisninger, træningsweekender og andre arrangementer.

Gymnaster på holdet træner meget, bliver dygtige til springgymnastik og får en masse sjove oplevelser.
Holdet træner obligatorisk 2 gange om ugen. Derudover er der ekstra træning op til konkurrencer o.lign OBS: Der er mødepligt til alle træninger!
Alle drenge er velkomne til at prøve-træne, de første 3 træninger (se datoer nedenfor). Gymnaster til dette hold udtages på basis af børnenes færdigheder og modenhed. Er man ny/oprykker til holdet aftales der, på et forældremøde, efter de 3 prøvegange om barnet (og familien) er klar til Teamgym.
Da vi forventer meget af børnene, er det vigtigt for os, at vi har en god dialog med jer forældre, så kom og tag en snak med os.

På dette hold skal der indløses personlig licens via GymDanmarks hjemmeside: www.gymdanmark.dk for at kunne deltage i årets konkurrencer. Licensen koster ca. kr. 225,- for perioden 1. august 2019 – 31. juli 2020. Denne licens betales senest den 1. november 2019 af den enkelte gymnast.

Instruktører:
Erick Rosenby Morales
Karna Keldsen
Flemming Bergholdt
Louise Rosenby Morales
Ann-Louise Lytken Sonne
Mads Erik Vinther Knudsen

Tirsdag 17.15-19.00 (Munkebjergskolen – Hal)
 Lørdag 9.00-11.00 (Odense Idrætshal – Gymnastikhal)

Start:
Prøve-træninger: Lørdag d. 17.8, Tirsdag d. 20. august, Lørdag 24. august
Tirsdag d. 20 august holder vi forældremøde kl. 18.30-19.15, for alle der ønsker at gå på micro-holdet. Det er vigtigt min. 1 forældre pr. barn deltager.

Pris: kr. 2800,-
Betalingen dækker alle TeamGym konkurrencer og er delt i 2 rater af 1400,- (august + januar). Der skal påregnes ekstrabetaling til konkurrencetøj.