TG Micro

Hvis du har lyst til at blive rigtig dygtig til springgymnastik er dette holdet for dig.

Vi skal bl.a lære at lave rondat-flik flak og strakt salto m. skrue – det bliver sejt – så kom bare og vær med!

Drengene træner på alsidige springopstillinger, hvor målet på springbanerne er at lære flik-flak, baglæns salto, strakt m. skrue, kraftspring-salto og i trampolin er målet at kunne lave overslag, strakt salto m. skrue, dobbelt salto. Drengene skal også lære rytmiske sekvenser, serie og momenter som tudse, vandret og katete.

Gymnaster på dette hold deltager i gymnastikopvisninger, træningsweekender samt Regionsmesterskaberne i TeamGym.
Herudover har gymnasterne mulighed for at komme med til Forbundsmesterskaberne eller Talent Mesterskaberne i TeamGym.

Holdet træner obligatoriske 2 gange om ugen med mulighed for ekstra træning om torsdagen i Idrætshallen. Derudover er der ekstra træninger op til konkurrence (Der er mødepligt til træning).

Gymnaster på holdet træner meget, bliver dygtige til springgymnastik og får en masse sjove oplevelser.

Alle drenge er velkomne til at prøvetræne de første 4 træninger. Gymnaster til dette hold udtages på basis af børnenes færdigheder og modenhed.

Da vi forventer meget af børnene, vil vi rigtig gerne i dialog med jer forældre, så kom og tag en snak med os.

På dette hold skal der indløses personlig licens via GymDanmarks hjemmeside: www.gymdanmark.dk for at kunne deltage i årets konkurrencer. Licensen koster kr. 225,- for perioden 1. august 2018 – 31. juli 2019. Denne licens betales senest den 1. november 2018 af den enkelte gymnast.

Instruktører:
Ole Koldby Jensen
Karna Keldsen
Jacob Madsen

Hjælpeinstruktør
Janus Riddersholm
Kristoffer Riddersholm
Helle Buchbjerg (support)

Tirsdag 17.15-19.00 (Munkebjergskolen – Hal)
Søndag 10.oo-12.00 (Odense Idrætshal – Gymnastikhal)

Første gang:
Tirsdag, den 14. august 2018

Pris:
Kr. 1.400,- (1. rate)
Betalingen dækker alle TeamGym konkurrencer og er delt i 2 rater (august + januar). Der skal påregnes ekstrabetaling til konkurrencetøj.